پکیج دوره «پرانایاما» (تمرین‌های تنفسی یوگا)

وضعیت فعلی شما
ثبت‌نام نشده
قیمت
۱.9۰۰.۰۰۰ تومان

دوره «پرانایاما» (تمرین‌های تنفسی یوگا)

مربی: «مسعود مهدوی‌پور»


  در حال برگزاری

🔸️مدت دوره: سه ماه (۱۲ هفته)
(بین دو جلسه آخر دو هفته فاصله خواهد بود)

🔸️هزینه: یک میلیون و نهصد هزار تومان


ثبت‌نام در دوره «پرانایاما»

🔹️پشتیبانی دوره:

تلگرام:

09222690691

اینستاگرام:

kanoonyoga@

کانال تلگرام اطلاع‌رسانی دوره‌ها

 

توضیحات دوره:

🔹دوره غیر حضوری است. برگزاری و نام‌نویسی در همین سایت انجام می‌شود.

🔸 توجه: اگر ثبت‌نام کرده‌اید، برای دیدن محتوای دوره ابتدا وارد پروفایل‌تان شوید.

    ورود به پروفایل    

ایمیل و رمز‌عبور تان را در در بخش ورود بنویسید و روی دکمه ورود بزنید.

راهنمای ورود و استفاده از دوره‌های مجازی

🔸️ محتوای دوره:
🔹 «ویدئوی آموزشی جلسات»
🔹 «پیام هفته»
🔹 «آرشیو پرسش و پاسخ‌های دوره‌های گذشته» و «ابرازها»
🔹 «دو فایل صوتی قابل دانلود حاوی نمونه تمرین میان ترم و پایان دوره»
(فایل صوتی جلسه تمرین (1) بین جلسه‌ی پنجم و ششم و فایل صوتی جلسه تمرین (2) بین جلسه‌ی نهم و دهم ارائه می‌شود.)
️🔹 «فایل پی‌دی‌اف درس‌ها و تمرین جلسه‌ها» در انتهای دوره در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

🔸️ طول مدت دوره:
گذراندن این دوره ۱۲ هفته (۳ ماه) به‌طول می‌انجامد که برای مرور بهتر مطالب و استفاده‌ی بهینه از آن، پکیج دوره از زمان خرید به مدت ۶ ماه در اختیار شما خواهد بود و بعد از آن از دسترس خارج می‌شود.

🔸️نحوه‌ی ارائه‌ی جلسات:
محتوای جلسات به‌صورت هفتگی در اختیار شما قرار می‌گیرد. دلیل این موضوع اهمیت روزی دو نوبت تمرین مستمر شما تا دریافت جلسه‌ی بعد است.

🔸️نحوه‌ی استفاده از پکیج دوره‌ی پرانایاما:
از زمانی‌که شما پکیج دوره‌ی پرانایاما را تهیه کردید، می‌توانید دوره را شروع کنید. در ابتدا محتوای جلسه‌ی اول (ویدئوی آموزشی جلسه‌ی اول، پرسش و پاسخ‌های جلسه‌ی اول، پیام هفته‌ی جلسه‌ی اول) را در اختیار دارید. ابتدا ویدئوی آموزشی جلسه‌ی اول را مشاهده کرده و بخش پیام هفته و پرسش و پاسخ‌های این جلسه را به‌طور کامل مطالعه کنید و روزی دو نوبت تمرین شخصی خود در صبح و بعد از ظهر را انجام دهید (کسانی‌که کسالت عمده دارند روزی سه نوبت) ؛ درست بعد از یک هفته محتوای جلسه‌ی دوم (ویدئوی آموزشی جلسه‌ی دوم، پرسش و پاسخ‎های جلسه‌ی دوم، پیام هفته‌ی جلسه‌ی دوم) برای شما در دسترس خواهد بود. این روند تا پایان دوره ادامه دارد.

🔸️نکته: این دوره قبلا به نوعی دیگر برگزار شده است. در هر قسمت از ویدئوها اگر روز یا تاریخی بیان شده مربوط به دوره‌های قبلی است.

🔸️پرسش و پاسخ‌ها:
بخش سوال‌های متداول چکیده‌ای از پاسخ به سوال‌های مهم و پرتکرار دوره‌های گذشته است. مطالعه‌ی این مجموعه در هر هفته برای همه‌ی شرکت‌کنندگان ضروری است زیرا بخشی از تکنیک دوره در پاسخ به سوال‌ها گنجانده شده است.
پاسخ تمام سوال‌ها توسط آقای مهدوی‌پور داده شده است.

🔸️ابرازها:
در انتهای دوره بخشی به‌ نام ابرازها ارائه می‌شود که با وارد شدن به آن صفحه می‌توانید دستاوردهای خود از این دوره را با ما و افراد دیگر سهیم شوید و ابراز افراد دیگر را نیز مشاهده کنید.

 

🔸مشاهده ویدئوی «معرفی دوره پرانایاما» و «اهمیت کپی رایت» پیش از نام‌نویسی ضروری است. همچنین تماشای ویدئوی «خالی کردن ذهن برای شروع دوره و پروژه‌های بزرگ در زندگی» پیش از شروع دوره توصیه می‌شود.
🔸 ضروری است پیش از ثبت‌نام، فیلم و محتوای صفحه راهنمای ثبت‌نام را با دقت مشاهده و از نحوه کار با وب‌سایت و تجهیزات خود اطمینان حاصل فرمایید. استفاده از سایت و محتوای دوره‌ها به عهده شما بوده و مسئولیت مشکلات احتمالی مثل قطعی اینترنت، نقص یا خرابی تجهیزات شما یا عدم توانایی استفاده از سایت با شما است.
🔸️ شهریه دوره فقط برای استفاده یک نفر است. با پرداخت هزینه و رعایت حق کپی، ما را برای ادامه کار یاری می‌کنید و همچنین یگانگی با خود را پرورش می‌دهید.

🔸️ شرایط حضور در دوره:
🔹️در طول دوره پرانایاما روزی دو نوبت تمرین، صبح و عصر انجام می‌شود. مدت زمان هر نوبت تمرین از حدود ۱۵ دقیقه در جلسه‌ی اول شروع می‌شود و به تدریج طی جلسات، مدت زمان آن افزایش می‌یابد و به حدود یک ساعت می‌رسد.
🔹️انجام منظم روزی دو نوبت تمرین در طول دوره ضروری است، برای کسانی‌که کسالت‌های عمده دارند روزی سه نوبت تمرین.
🔹️رعایت رژیم غذایی.

🔸️شرایط شرکت در دو دوره‌ی مدیتیشن و پرانایاما به‌به‌طور هم‌زمان:
در یوگای اصیل همیشه تمرین‌ها از زمخت به لطیف یا از بدن به‌سوی ذهن طراحی می‌شود.

یعنی به ترتیب:
🔹️تمرین‌های بدنی (آسانا)
🔹️تمرین‌های تنفسی (پرانایاما)
🔹️تمرین‌های ذهنی (مدیتیشن)

برای کسانی‌که می‌توانند دو نوبت در روز (صبح و عصر) و در هر نوبت حدود یک ساعت مجموعه تمرین‌ها را انجام دهند، شرکت در دو دوره توصیه می‌شود.

🔸️مدت زمان هر نوبت تمرین پرانایاما از حدود ۱۵ دقیقه در جلسه‌ی اول شروع می‌شود و به تدریج طی جلسات، مدت زمان آن افزایش می‌یابد و به حدود یک ساعت می‌رسد.
🔸️مدت زمان هر نوبت تمرین مدیتیشن ۲۰ دقیقه است.

این دوره برای دو گروه مناسب نیست:
- خانم‌های باردار
- افرادی که مشکلات قلبی و تنفسی حاد دارند.

 

درباره دوره پرانایاما

🔸️ «پرانا» یعنی انرژی حیاتی، «یاما» یعنی کنترل، «پرانایاما» یعنی کنترل انرژی حیاتی.

🔸️ تمرین‌های این دوره تاثیر بسیاری بر دو بعد وجود ما دارد:
🔹️سیستم تنفسی
🔹️ذهن و روان

🔸️ سه دسته تمرین‌های اصلی که در این دوره آموزش داده می‌شود:
🔹️آسانا
🔹️پرانایاما (تمرین‌های تنفسی)
🔹️رژیم غذایی

🔸️ تاثیرات دوره:
با انجام منظم تمرین این دوره، سطح انرژی حیاتی در ما افزایش پیدا می‌کند و این پرانا در وجود ما تبدیل می‌شود به:
🔹️بهبود کارکرد سیستم عصبی، سیستم تنفسی، گوارش، غدد، گردش خون و کل دستگاه‌های حیاتی
🔹️افزایش انرژی ذهنی: تمرکز فکر، دقت، حضور ذهن، قدرت تصمیم گیری، قدرت انتخاب، تشخیص و غیره
🔹️در مواردی بهبود بیماری یا تخفیف شدت آن یا تسریع روند شفای بیماری
🔹️آگاهی به خود و تغییر افکار منفی به مثبت با بالا رفتن قدرت تمرکز و تصمیم
🔹️تسریع روند رسیدن به اهداف با تقویت مدیریت ذهن و تمرکز فکر

 



تعدادی از نظرهای کاربران پیشین دوره پرانایاما

 

موضوع: انعطاف بدنی
استحکام ستون فقرات
باز شدن شش‌ها و روان شدن عالی تنفس
کاهش حدود 2 کیلوگرم از وزن
بهتر شدن گوارش
بهتر شدن سطح انرژی حدود 30%
رشد محسوس ارتباط با بدن و دستیابی به آرامش و رضایت درونی

 

موضوع: برطرف شدن مشکل یبوست بعد از 13 سال
غلبه بر یک ترس توهمی قدیمی (عادت به خوابیدن با یک چراغ روشن از کودکی ) بعد از جلسه آموزش تنفس خورشیدی و اکنون عاشق تاریکی مطلق در هنگام خوابیدن هستم.
همیشه از آفتاب و هوای آفتابی رویگردان بودن اما الان عاشق آفتاب هستم
قاعدگی (با روزهای عادی از نظر خلقی و فیزیکی تفاوت محسوسی نمی‌بینم)
چند وقتی بود نفس حبس شده در شش‌هایم داشتم و بسیار معذب بودم، در این دوره، هم علت و هم چاره را فهمیدم و خلاص شدم
خواب از قبل منظم بوده و اکنون از نظر ساعت تغییر کرده و منظم‌تر شده

 

موضوع: خوب شدن وضعیت پوست
عادت شب زود خوابیدن
انرژی بیشتر
آمادگی بیشتر بدن در برابر کرونا (با وجود ابتلای خانواده به کرونا)

فضیلت هستم. در 62 سالگی و بعد از حدود 22 سال تمرین مراقبه روی قلب (راجایوگا) و بدون هیچگونه سابقه تمرینات ورزشی جز پیاده‌روی دوره پرانایاما رو شروع کردم. دو ماه اول هر 14 تمرین رو انجام می‌دادم، اما بعد از اون متاسفانه فقط 7 بار در هفته آساناها و تنفس‌ها رو انجام دادم، البته به طور کامل و با حضور ذهنی بیش از 90 درصد. ارتباط با طبیعت با وجودی که فقط درحد آبیاری روزانه همراه با عشق زیاد گل و گیاه‌های تراس و تماشای همراه با تمرکز روزانه طلوع و غروب خورشید و نگاه عمیق و پرحیرت به آسمان و مهتاب بوده، اما عمیق شدن این ارتباط رو کاملا حس می‌کنم . اصول تغذیه‌ای رو با سالم خوری و حذف غذاهای هیجان‌زا و سمی بیشتر از 70 درصد رعایت کردم. آرامش رو به صورتی محسوس تونستم حفظ کنم. و جالب اینه که با شروع دوره این توفیق رو داشتم که با زندگی انفرادی‌ جدا از افراد خانواده مجبور به ادامه روش‌های تغذیه‌ای و برنامه خواب و بیداری قبلی نباشم. نتیجه واضح انجام تمرینات: بازشدن حفره‌های بینی، تنفس کامل‌تر و عمیق‌تر، تمرکز بیشتر حس ارتباط بیشتر ذهن با بدن و تنفس‌ها. بالارفتن محسوس سطح انرژی، پیداکردن تشنگی طبیعی، تغییر سبک زندگی، کم شدن واضح میل به خرده خوری و علاقه به قهوه و چای و شیرینی جات، 4 کیلو کاهش وزن، پیدا کردن حس رضایت از داشته‌ها، خود دوستی و توجه بیشتر به نیازهای خودم، کاهش محسوس میزان سردردها و کمردرد بوده. از نحوه آموزش شما استاد گرانقدر از صمیم قلب سپاسگزارم. آموزش‌ها چنان ماهرانه و با ظرافت و مرحله به مرحله انجام می‌شد که گویی قدم به قدم کنار ما مشغول انجام تمرینات بودید. از این همه بزرگواری و سخاوت کم‌نظیرتون سپاسگزارم و خوشحالم پرانایاما رو با استادی چون شما شروع کردم. بی نهایت قدردانتون هستم. از خودم هم سپاسگزارم که به این ندا پاسخ دادم و دوره رو برداشتم و تا همین حد تلاش کردم تمرینات رو انجام بدم.

سلام و درود به استاد مهربان و عزیز، همکاران پرتلاش‌شون و هم‌دوره‌ای‌های خوبم. استاد مهدوی‌پور عزیز می‌تونم به جرات بگم که این دوره نجات‌بخش من در مرحله‌ای از زندگی بود که کاملا دچار رخوت و رکود شده بودم. هرچند که به دلیل مشکلات جسمانی نتونستم دو هفته آخر تمریناتم رو انجام بدم، اما در طول دوره حدودا 70 درصد به تعهداتم پایبند بودم و نتایج فوق‌العاده‌اش رو از همون هفته دوم به چشم دیدم: یک کیلو کاهش وزن (هر چند وزن متعادلی دارم)، میل به نوشیدن آب که تا قبل از دوره به هیچ‌وجه نداشتم و به جای آب چای می‌نوشیدم، شفاف شدن پوست (همه اطرافیان این رو بهم می‌گفتند)، کاهش پرخوری عصبی و میل به شیرینی‌جات و خوراکی‌های ترش، کم شدن ترشحات پشت حلق و باز شدن سوراخ‌های بینی که معمولا گرفته بود، کم شدن و گاهی از بین رفتن پلک زدن‌های عصبی‌ام، زود به رختخواب رفتن، افزایش صبر و تحمل، افزایش میل به زندگی. در طول دوره هر وقت به دلایلی انگیزه‌ام کم می‌شد، گوش دادن به صدای دلنشین استاد و توصیه‌های راه‌گشاشون دوباره بهم انگیزه مضاعف می‌داد و همین‌طور باعث می‌شد آرامشی که در وجود ایشان هست به من هم منتقل بشه. از صمیم قلب از استاد فرزانه و بزرگوار سپاسگزارم و بی‌صبرانه منتظر شروع دوره مدیتیشن هستم. فرناز تبریزی

من در دوره‌ی پرانایامای آقای مهدوی پور شرکت کردم: نظم در انجام تمرینات: از ۱۴ نوبت تمرینِ هفتگی به‌طور متوسط حدود ۸ نوبت را منظم انجام می‌دادم. تغذیه: موارد تغذیه را 90 درصد رعایت کردم. طبیعت: ارتباط با طبیعت 70 درصد (کلن خارج از شهر زندگی می‌کنم) نتایجی که از دوره گرفتم: از قبل گیاهخوار بودم و تا حدی روی غذای مصرفی آگاهی داشتم، اما اضافه کردن سوپ سبزیجات خیلی تاثیر خوبی بر گوارش، اشتها و… گذاشت. گوارشم رو منظم کرد. رعایت فاصله‌ی مصرف مایعات با غذا خیلی تاثیر خوبی روی تنظیم گوارشم داشت و خودم حس می‌کنم که غذام به راحتی هضم و جذب می‌شه چرا که قبل از این با مشکل عدم هضم و جذب مواجه بودم. و آگاهی از مصرف با فاصله‌ی آب از وعده‌های غذایی برای من خیلی مهم بود چرا که حفظ این فاصله به کمتر خوردن میان وعده‌ها هم کمک کرد. و حجم غذام هم خیلی کم شده نتیجه اینکه : 5کیلو وزن کم کردم. غذا رو با آگاهی و دقت بیشتری می‌جوم و نسبت به عمل جویدن آگاه‌ترم و این خودش باعث طولانی شدن مصرف غذا و کمتر خوردن هم می‌شه. خیلی بیشتر حواسم به مصرف نکردن مواد غذایی هیجان‌زاست و درک بهتری ازش دارم. ارتباط با طبیعت: به طور ناخودآگاه اتصال بیشتری با طبیعت پیدا کردم و دریافت بیشتری هم. در مورد تمرینات آسانا: تجربه‌ی انجام آساناهای یوگا رو از قبل داشتم و سبک شیواناندا رو به حال خودم نزدیک دیدم. و حتی گاهی برای انجام آساناها قبل از تمرین تنفس سیکل یوگای شیواناندا رو انجام می‌دادم. اما تمرینات این کلاس باعث رشد آگاهی به تمرینات فیزیکی یوگا شد. فارغ از اینکه چه حرکتی رو در چه مرحله و سطحی انجام بدم، حرکت انرژی حیاتی رو در بدنم احساس می‌کنم. قبل از این دوره با مراجعه به کتاب‌ها با شنیدن اسامی مختلف گیج بودم و گاهی فکر می‌کردم هنوز احساس کردن انرژی در حد توان من نیست. به طور کلی توجه آگاهی رو بیشتر حس کردم. مودراها درخشان‌ترین بخش یادگیریم بود و مساوی با جهان تازه‌ای که قبل از این برام حس عدم دسترسی داشت و چون درکی ازش نداشتم فکر می‌کردم تاثیر این حرکات متافیزیکی است و قابل لمس نیست. در حالی که با یادگرفتن ظرافت‌های اجراییش حین انجام مودرا، به خوبی حرکت پرانا، انرژی …. رو حس می‌کنم، باعث آرامش و تمرکزم می‌شه. تعهد به تمرین روزانه: اثر مهم دیگه‌ی این دوره برای من نظم در انجام تمرینات آساناهای یوگاست. طی این دوره یوگا بخشی از زندگی روزمره‌ام شده . قبل از این خیلی پراکنده تمرین می‌کردم و هر چه سعی می‌کردم که نظم و تعهد روزانه به تمرین کامل رو داشته باشم نمی‌شد اما با این دوره تمریناتم منظم شد و امیدوارم که این نظم ماندگار باشه. به طور کلی : حاصل این دوره برای من رشد توجه و آگاهی در تمام امور بود. با سپاس فراوان از شما که بذر آگاهی رو پرورش می‌دهید.


مشاهده همه نظرها»

 



ثبت‌نام در دوره «پرانایاما»