تبرید انگور

روزه‌ی انگور از هزاران سال پیش در میان اقوام کشاورز زمین متداول بوده و در طب سینوی به «تبرید انگور» موسوم است. در این روزه آهنگ شروع و به اتمام رساندن آن باید دقیق و طبق برنامه باشد تا نتیجه‌ی مطلوب به‌دست آید.
در اجرای این شیوه‌ی پاکسازی، انگوری که رنگ آن به سبز روشن و به زردی گرائیده و کاملا رسیده و شیرین شده است، باید مصرف شود.
همچنین نباید به شکل خرده خوری و در تمام طول روز و شب تناول شود بلکه خوردن این میوه‌ی گوارا باید شبیه وعده‌های غذا و در زمان‌های تعیین‌شده باشد. بنابراین می‌توانید روزی چهار تا شش وعده با فاصله‌ی حداقل دو ساعت، انگور با مشخصات گفته شده را مصرف کنید.
هر چهار تا شش حبه انگور بنا بر اندازه‌ی آن، به جای یک لقمه یا یک قاشق غذاخوری فرض می‌شود. حبه‌های انگور را کاملا بجوید تا پوست و دانه‌های آن زیر دندان خرد و نرم شود و چربی و مواد پروتئینی مغذی دانه‌ی آن در روده‌ها جذب شود.
در فاصله‌ی بین وعده‌ها باید آب با دمای معمولی به حد کافی نوشیده شود.
توجه داشته باشید این روزه برای کسانی‌که دچار ضعف عمومی یا بیماری خاصی هستند، افراد لاغر، دارای فشار خون پایین و کسانی‌که مستعد کاهش وزن هستند، مناسب نیست. برعکس برای افراد چاق، دارای فشار خون بالا یا کسانی‌که قصد پاکسازی دستگاه گوارش دارند، مفید است.
تبرید هفت روزه‌ی پالایش دهنده و شفا‌بخش را دقیقا طبق برنامه‌ی زیر اجرا کنید:

🔅روز آماده‌سازی: صبحانه، ناهار و شام معمولی. فقط شام پیش از ساعت هفت و خیلی سبک میل شود تا برای صبحانه‌ی روز اول اشتهای کافی به‌وجود آید.
🔅روز اول: صبحانه انگور به‌اندازه کافی، ناهار و شام معمولی
🔅روز دوم: صبحانه انگور، ناهار معمولی، شام انگور
🔅روز سوم: صبحانه و ناهار و شام انگور
🔅روز چهارم: صبحانه و ناهار و شام انگور
🔅روز پنجم: صبحانه و ناهار و شام انگور
🔅روز ششم: صبحانه انگور، ناهار معمولی، شام انگور
🔅روز هفتم: صبحانه انگور، ناهار و شام معمولی
🔅روز بازگشت: صبحانه و ناهار و شام معمولی ولی با آگاهی، به‌اندازه و در زمان مناسب مصرف شود.

این رژیم دو امتیاز دارد:
🔸در پوست انگور مواد سلولزی فراوانی وجود دارد، همچنین در آب آن مواد قندی و آب و املاح و در دانه‌ی آن چربی و اسیدهای آمینه‌ی قابل تبدیل به پروتئین وجود دارد و به‌شرط خوب جویده شدن، تمام مواد مغذی و حیاتی فوق در روده جذب می‌شود و در طول روزه بدن دچار کمبود مواد غذایی نمی‌شود. این میوه به‌قدری از لحاظ مواد غذایی کامل است که دانشمندان تغذیه‌ی قرون قبل می‌گفتند آب انگور در میان خوراکی‌های قابل دسترس انسان، نزدیک‌ترين تركيب به شیر مادر است.
🔸امتیاز دیگر این رژیم، آهنگ شروع و به اتمام رساندن آن است. در روز اول و دوم ضمن اینکه بدن کم‌کم خود را با این برنامه‌ی جدید عادت می‌دهد، معده و روده‌ها نیز بر اثر مصرف آب و تکه‌های سلولز پوست و دانه‌ی انگور کاملا پاک می‌شوند و در روز سوم، چهارم و پنجم که غذا فقط انگور است، به‌دلیل اینکه سموم رسوب کرده‌ی دیرینه از میان پرزهای روده، کنده و دفع شده‌اند، مواد مغذی و مقوی انگور از میان پرزهای تمیز روده کاملا جذب می‌شود. در روز ششم و هفتم که هر روز یک وعده غذای عادی به سیستم پالایش یافته وارد می‌شود، دستگاه گوارش و غدد مربوطه‌ی آن آرام آرام خودشان را با غذای معمولی هماهنگ می‌کنند و برخلاف رژیم‌های غلط و زیان‌بار، دستگاه گوارش هیچ گونه شوک یا ضربه‌ی ناشی از تغییر ناگهانی را متحمل نمی‌شود.
همانطور که متوجه شدید آهنگ آماده سازی و بازگشت از تبرید انگور شببه یک قوس سینوسی است که بسیار معتدل و هوشمند طراحی شده است. در این تجربه تمام افراط و تفریط‌های غلط ذهنی و گوارشی که در گذشته بر اثر نادانی، عصبیت و تنش اتفاق افتاده، آرام آرام و به‌طور موثر و قوی دوباره به سلامتی و تعادل تبدیل می‌شود.

تاثیرات شفا‌بخش روزه‌ی انگور:
کم شدن اسید و ورم معده – تقویت کبد و برطرف شدن تنبلی کیسه صفرا، لوزالمعده و کلیه‌ها – تمیز شدن روده‌ها و برطرف شدن یبوست، تنبلی و ورم روده – برطرف شدن چاقی و کاهش چربی و قند خون و رسوبات اوراتی در مفاصل و سلول‌ها – تقویت اعصاب، دستگاه گردش خون و تنفس – معالجه‌ی میگرن – باز شدن رنگ پوست و چشم‌ها

• چند نکته:
🔸در روز دوم و سوم ممکن است بعضی افراد دچار افت فشار یا ضعف شوند و سردرد بگیرند. اگر چنین وضعی برای شما پیش آمد روزه را قطع نکنید و آب میان‌وعده را به صورت گرم بنوشید و انگور کاملا زرد و شیرین بخورید تا محتویات مانده از قبل در روده‌ی بزرگ کاملا دفع شود و قند و شیره‌ی پرورده‌ی انگور رسیده و شیرین مانع افت فشار شود. در این حالت به محض تخلیه‌ی کامل روده‌ها، سردرد و عوارض دیگر آن نیز کاملا برطرف می‌شود.
🔸انگور پر‌هسته و پوست‌دار را می‌توانید در مخلوط کن برقی خرد و نرم کنید تا مواد داخل دانه‌ی انگور، محلول و نرم شود و خوردن آن آسان‌تر شود.
🔸تبرید انگور در دوره‌ی سه روزه به صورت:
– روز اول صبحانه و شام انگور – روز دوم، سه وعده انگور – روز سوم صبحانه و شام انگور
نیز برای افراد سالم توصیه می‌شود.

 

نوشته: مسعود مهدوی‌پور
مهر 90

1 دیدگاه برای “تبرید انگور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *