میوه‌های خورشیدی

میوه­‌های پاییز برخلاف میوه‌­های بهار، بیشتر با خورشید ارتباط داشته­‌اند تا با زمین، زیرا از زمان شکوفه ­دادن تا الان حدود شش­ ماه زیر نور و گرمای زندگی‌بخش خورشید بوده­‌اند. این نعمت‌های خداوند در طول ماه­‌های بهار و تابستان، انرژی و گرمای آفتاب را به‌صورت قند و چربی و پروتئین در خود ذخیره کرده‌­اند. فراوانی مواد غذایی نیروبخش را در میوه‌­های این زمان از سال مانند انگور، انجیر رسیده و شیرین، ازگیل، خرمالوی پخته ­شده توسط آفتاب، خرما، پسته، فندق، گردو و … می­‌توان مشاهده کرد. این مواد پس از گذر از سیستم گوارش انسان، وارد جریان خون و مایعات سلولی می‌­شوند و همان نیروی خورشید به‌صورت انرژی حیاتی وارد اندام­‌های حرکتی، ذهن و هشیاری ما می­‌شود.

تصور کنید این دانه‌­های زرد و شیرین انگور یا گردوی رسیده که خود از درخت جدا شده یا خرمای براق و آغشته به شهد خویش که روبروی شماست، حداقل سه ­ماه زیر تابش آفتاب داغ تیر و مرداد و شهریور بوده و در تمام این مدت که در انتهایی‌ترین قسمت شاخه­‌ی درخت قرار داشته، انرژی خورشید به‌صورت تبدیل آب و املاح به انواع قندها، چربی و پروتئین در سلول­‌ها و بافت‌های آن ذخیره شده است.

هم­‌اکنون این پدیده‌ی خلقت که در کارخانه‌ی کیهانی ساخته شده روبروی شما قرار گرفته است …  ابزار تولیدکننده­‌ی این فرآورده‌ی آسمانی، خاک و آب و هوا و آفتاب و یک دست انسانی است که آن گیاه را در مقابل این عناصر قرار داده است.

به‌­راستی اگر قرار بود این محصول، فقط به دست انسان و ابزار بشری تولید و پرداخت شود، بهای آن واقعا رقمی نجومی می­‌شد!

کسانی‌­که با طبیعت نزدیک هستند، در این روزها با مصرف این میوه­‌های رسیده، ذخایر بدن خود را پر از مواد حاوی انرژی حیاتی می­‌کنند و در ایام سرد پاییز و زمستان مانند یک باتری، همان آفتابی را که با خوردن این میوه­‌ها در بدن خود ذخیره کرده‌­اند، دوباره مصرف می‌کنند.

میوه­‌های خورشیدی به علت بالا بودن ارزش غذایی­‌شان نباید با غذاهای چرب، گوشتی و کلا غذاهای سنگین مصرف شوند، آن‌­ها را به عنوان یکی از سه وعده غذای اصلی مصرف کنید. اشخاص کم‌­خون و ضعیف و کسانی‌­که مزاج سرد دارند، می­‌توانند شکل رسیده­‌ی میوه را به عنوان وعده و میان‌وعده، برای تقویت عمومی مصرف کنند. طبیعت این میوه­‌ها گرم است، بنابراین افرادی که مزاج گرم و صفرایی دارند، باید آن­ها را بسیار کم یا معتدل مصرف کنند.

 

نوشته: مسعود مهدوی‌پور
مهر 89

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *